sábado, 23 de enero de 2016

Experiències TIC a l'aula

Bon dia,
aquesta setmana a l'assignatura de TIC hem explorat l'aplicació a l'aula de les experiències TIC que hem vist les darreres setmanes. EL primer que hem de tenir en compte és l'organització del mobiliari a l'aula, és a dir, volem un racó amb dos ordinadors, anar a l'aula d'informàtica o disposar d'aula mòbil? Personalment, m'agrada la idea de l'aula mòbil (tindre una maleta on posar, per exemple, totes les tauletes dels estudiants i portar-la a l'aula quan haguem d'usar-la). Però la meua experiència és diferent, al centre on treballe tenim un ordinador per aula amb pissarra digital i l'aula d'informàtica a compartir per tot el centre. Reconec que no és la disposició ideal ja que limita molt la tasca del docent que vol integrar les TIC de forma habitual.
D'altra banda hem explorat el model TPACK ( Technological, Pedagogical and Content Knowledge) que integra els coneixements que el docent actual ha de tindre: Coneixement tecnològic, pedagògic i de contingut o disciplinar. Al meu parer crec que sóc una professora TPACK ja que tinc els tres tipus de coneixements però com sóc nova encara he de desenvolupar-los tots tres. Pot ser el coneixement pedagògic siga el més 'verd' ja que em falta experiència. Encara que he estudiat el tema i estic fent cursos per aprendre'n més, pense que no sols s'estudia, també es necessita pràctica i temps. El coneixement disciplinar, de la meua matèria. considere que està consolidat i, finalment, el tecnològic està en costant desenvolupament, l'he estudiat, el continue explorant i posant en pràctica però necessite continuar i pot ser tindre més oportunitats per a dur activitats d'aquest tipus a terme.
Finalment, hem vist exemples d'experiències TIC a l'aula com ara projectes com la Viquilletra (una enciclopèdia d'autors literaris feta per alumnes) o les possibilitats d'usar el blog a l'aula. M'agradaria afegir l'ús de Twitter amb els alumnes. Des de la meua assignatura, anglès, es pot usar per millorar la comunicació en llengua anglesa, especialment escrita ja que l'alumnat no ha d'escriure redaccions tan llargues com les habituals i estan més motivats per que usen un mitjà familiar i més interactiu. Podem treballar fent des de microrelats a poemes usant els tuits.

Twitter Icon de Jurgen Appelo, llicència CC 

Què us pareix?
Fins la pròxima.

No hay comentarios:

Publicar un comentario